اخبار و مقالات

انواع چادر براساس گنجایش و کاربرد

-اجاره چادرهای انفرادی 3- اجاره چادرهای گروهی 3- اجاره چادرهای فرماندهی و انبار بزرگ 4- اجاره چادرهای ایلیاتی که از پشم بز و مصالح موجود منطقه ساخته می شوند 5- اجاره چادرهای ابتکاری 6- اجاره چادرهای تفریحی و گردشگری 7- اجاره چادرهای مکانیکی سالن های ورزشی .

انواع چادر براساس گنجایش و کاربرد

  • اجاره انواع چادر انفرادی
  • اجاره انواع چادر گروهی
  • اجاره انواع چادر فرماندهی و انبار بزرگ
  • اجاره انواع چادر ایلیاتی که از پشم بز و مصالح موجود منطقه ساخته می شوند
  • اجاره انواع چادر ابتکاری
  • اجاره انواع چادر تفریحی و گردشگری
  • اجاره انواع چادر مکانیکی سالن های ورزشی .

اجاره چادرهای انفرادی : کوچکترین مدل چادر است  که به علت قابل حمل بودن ، اغلب در ارتش و ورزش کوهنوردی استفاده می شود . در ارتش با کندن زمین چادر در داخل آن برپا می شود اغلب بدون کف میباشد. همچنین در کوهنوردی این چادرها به صورت دوجداره بوده و دارای کف یکپارچه با بدنه می باشد .

اجاره چادرهای گروهی : این چادرها بیشتر در امداد مورد  استفاده قرار میگیرد به طور معمول بیشتر از 6 متر مربع هستند . این مدل چادرها شکل های متفاوتی دارند . نوع معمول آن ، 12 متر مربع مساحت دارد که چادر خانوادگی نیز نامیده می شود .

در حال حاضراجاره چادر مدل 2 امدادی ، معمول ترین نوعی است که در همه ماموریت ها و اسکان های جمعیت هلال احمر کشور مورد استفاده است .

اجاره چاادرهای فرماندهی و انبار : در این شیوه اجاره چادرها حجم زیاد است و اغلب فرم خیمه ای دارند که به اسم چادر فرماندهی ، بیمارستان و یا انبار مورد استفاده قرار می گیرند .

اجاره چادرهای ایلیاتی : اجاره این چادرها اغلب در منطقه های ییلاقی توسط ایلات کوچ نشین استفاده می شود که از پشم بز ساخته شده و در اصطلاح به آن سیاه چادر می گویند . برخی از این چادرها در مناطق متفاوت ، از مواد قابل دسترس تهیه می گردند ؛ مثل چادر ترکمن.

اجاره چادرهای ابتکاری : اجاره این گونه چادرها با سنجیدن وضع موجود و پوشش های در دسترس بر پا  می شوند مثل : ترکیب دو یا چند چادر عظیم که در اجتماعات و هیئت ها با استفاده از داربست و … به صورت ابتکاری ساخته می شوند .

اجاره چادرهای تفریحی و گردشگری : اجاره این چادرها شامل رنگ ها و شکل های متنوعی است  که در تفریحات و گردشگری از جانب مو سسه های  تجاری تهیه شده و به بازار پخش می شود.

اجاره چادرهای مکانیکی :اجاره  این نوع چادرها به شکل سالن های بزرگ و با الهام گیری از تجهیزات مکانیکی مانند دمنده های قدرتمند و بدون اسکلت آهنی برپا می شوند .بعضی از این چادرها دوجداره هستند و هوای فشرده در آن وارد می شود .اجاره این چادرها از پوسته بیرون به طناب هایی مهار شده و از پایه نیاز به متصل شدن پیچ و مهره دارند . مزایای این چادرها ،بوجود آوردن فضای بزرگ و بلند بدون نیاز به تیرک های نگهدارنده می باشد .

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>